Novosadski noćni maraton-low carb eksperiment!

 

Od kako sam se ”zakačio” na insulinsku pumpu imam problem sa dobijanjem težine. Razlog leži u konstantnoj doziranosti brzim inzulinom koji omogućava lakše i brže taloženje masnih naslaga u mom telu. Koliko god to neki negirali sintetički inzulin nije isti kao i prirodni i njegovo delovanje u organizmu je drukčije. Naravno to je jedna od negativnih strana nošenja insulinske pumpe a ona dobra jeste daleko bolje, niže vrednosti HbA1C koje sad iznose oko 7-7.5.

Jedan od pogrešnih mitova današnjice jeste da masna hrana čini ljude gojaznim. To jeste istina u neku ruku ali ono što je veći neprijatelj svih nas jesu ogromne količine bespotrebno unešenih ugljenih hidrata. Gotovo svi počinju dan sa pekarom ili nekim slatkim muslijima, piju puno voćnih sokova, jedu mnogo testenine, hleba, krompira a o slatkišima da ne pričamo. Unatoč sve više prisutnoj bezmasnoj ishrani ljudi su sve deblji tako da se odgovor na pitanje kako biti mršaviji sam nameće-smanjite količinu nezdravih ugljenih hidrata i sve će se vratiti na svoje.

Ono što se meni kroz život pokazalo kao zabluda jesu tablice namirnica sa glikemijskim indeksom koje se u mom slučaju mnogo razlikuju, gotovo da mogu reći da nemaju veze sa vezom. Puno sam merio glikemije posle raznih namirnica koje su tobože niskog glikemijskog indeksa i to se pokazalo netačno jer su one dizale šećer u krvi do nebesa. Neverujte puno raznim tablicama nego merite i slušajte šta vam vaše telo govori. Tako ćete najbolje znati šta vam smeta.

Ono šta sam ja započeo kao neki od mojih mnogobrojnih eksperimenata koji treba da mi ukažu na pravilnosti nekih teorija ishrane jeste ishrana sa niskom količinom ugljenih hidrata, znači ne više od 150-200g dnevno a u danim kad nemam treninge ni 100g. Hoću da vidim da li tajna moje konstantne težine leži u velikoj količini inzulina koju sam ovim načinom ishrane smanjio sa ukupne dnevne doze od 58-60 jedinica na 32-37 jedinica. Povećao sam količinu proteina i masti da bih održao kalorijsku i nutritivnu vrednost hrane, sem pivskog kvasca ne unosim nikakve dodatke u ishrani.  Jedem više orašastih plodova, mlečnih proizvoda, ribe, povrća. Ja sam na ovom režimu već nedelju dana i mogu vam reći da se osećam bolje, nisam uspavan, umoran, življi sam i veseliji a glikemije su mi mirnije i bolje. Ono što sam primetio kao najveću promenu jesu hipoglikemije čiji su napadi sada daleko blaži, gotovo neprimetni. Težina se spustila sa 92.5kg na 89kg.

Od tada sam uradio dva treninga trčanja dužine 11km i nije se osećalo nedostatak ogromne količine ugljenih hidrata koje sam do tada uzimao. Ono što ću naravno uraditi ovog vikenda jeste trčanje Novosadskog noćnog maratona pre koga neću danima ranije uzimati velike količine ugljenih hidrata, tkzv. carbo-loading već ću samo povećati unos na dan trke i uoči same trke tako da ću na neki način u maraton ući praznih glikogenskih depoa. Nastojaću za vreme trke uzimati što veću količinu različitih šećera, pogotovo izotoničnih napitaka. Želim da vidim da li će čuveni maratonski zid doći ranije i da li je stvarno potreban toliki unos UH danima pred trku.

Naravno, neće biti jurcanja i jurnjave za vremenom i u slučaju da nešto nije dobro prekinuću trku. Nisam hteo da uradim ovaj eksperiment negde u inostranstvu već ovde kod kuće gde su oko mene prijatelji koji mi mogu pomoći u slučaju nekog problema. Ja mislim a znaću u nedelju ujutro da li je to tačno, da sam verovatno sve ovo vreme unosio povećanu količinu UH koji mi nisu dozvoljavali smanjenje težine jer su uz pomoć inzulina prelazili u salo. Od kad nosim inzulinsku pumpu nisam smršao ni grama a dok sam bio na penovima u sezoni sam išao i do 83kg. A svi znate koliko ja trčim, svaki dan, čitave godine.

Vidimo se 25.06 u Novom Sadu!!

Subota veče je noć za Ninoslava-MYTHBUSTERA!!

This entry was posted in Dijabetes, Maratonci, Motivacija, Recepti, Rekreacija, Zdrav život. Bookmark the permalink.

5 Responses to Novosadski noćni maraton-low carb eksperiment!

  1. Pavle says:

    Nino, sve si tako lepo obrzalozio.
    I ja sam treniranje cesto pred neke trke radio na low carbo rezimu. Skinuo sam kilograme iz masti na taj nacin…i pred trku odradio carbo loading ili za vreme trke i rezultati su bili uvek sve bolji i bolji. Zanimljivo je svakako kao eksperiment jednog dijabeticara kako ce sve to da izgleda. Samo napred druze!

  2. sale valjevo says:

    tako nekako sam i ja razmišljao: vidim da “odalamiš” po insulinu, pa po bonžitama, pa opet po insulinu, i tako u krug, a nešto mi je tu bilo sumnjivo ali nisam znao šta. mislio sam da je rešenje u lakšim i dužim treninzima koji ne udaraju toliko na glikemiju, no to je očigledno samo deo mozaika, a glavniji problem je ipak do ishrane i insulina. nadam se da si našao idealnu myth-bustersku kombinaciju! :-)

  3. Ninoslav says:

    Evidentno da je količina Uh i inzulina koju sam uzimao prevelika, iako sam mislio da treba toliko čini mi se da ne treba i ja pored mojih 2000km+ istrčanih svake sezone nisam padao u težini, zdravi bi se istopili od tolikog trčanja.. Sintetički inzulin je strašno anaboličan a iskutsva ljudi po svetu na inzulinskoj pumpi su slična i svi su pristupili smanjenju količine UH. Ali videćemo u subotu da li ova kombinacija ”radi” jer ako radi našao sam rešenje :-)

  4. Pingback: Sezona 2011 je iza mene...

  5. Pingback: Sezona 2011 je iza mene… — Diabeta.net

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>